Ledighet = ledig?

Orkade inte sätta mig vid datorn igår.. Sorry. Var ju som sagt på redax 05.45 och kom tillbaka dit 20.00 typ.. Så man var välhemma efter lite mera släng opch kunde pusta ut vid strax efter tio.. Pust vilken dag.

Även om man kanske inte gör sådär jätte mkt, kollar ju mest på vad det andra gör;) så känns det ju att man "arbetat" i 13-14 timmar.. Kan bara tänka mig hur det känns för de som verkligen gör ngt om dagarna. Många kan ju tyckta att det är slappt att bara filma en glassig bil hela dagen, eller bara vara reporter... Men det sliter ju det med.
Man arbetar ju fortfarande. Sen om det är FYSISKT jobbigt kan man ju disskutera, men hur som påverkar det ju en psykiskt. Fan Huldt har ju typ inte sett till sin sambo på två veckor för att han flänger runt så mkt med jobbet, dom är nog uppe i några helgjobb på raken nu.. Stackarna.

Åhh, det ska bli så skönt, jobbar ju annars varannan helg, (enbart lördagar har det varit men ska köra några timmar på söndagarna nu också) jobbar v.22 och sen jobbar jag inte förrän v28.. sex helger ledig. Fy fan va skönt det ska bil! har inte haft en ledig helg (även om det inte har varit jobb) sen februari typ. Hur mkt ledig det blir dessa 6 veckor vet jag iof inte heller, det är bröllop en helg, två hela bil helger, midsommar, ja, den fria tiden försvinner nog också ska ni se. Tänk den tiden man hade problem med vad man skulle göra på helgen.. HA! Usch den vill jag ha tillbaka.. Att bara kunna ligga i sängen/soffan, framför teven/datan hela dagen och inte känna ångest. Nu har man ju panik bara man sätter sig framför teven fem minuter för att man vet att man har massa andra saker som man måste göra. Suck.

Typ som nu.. Vet att jag har ett tvättberg som är högre än Mount Everest och inget rent i garderoben så nu har man inte länge så mkt annat väl än att pallara sig till tvättstugan..

See ya



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0