Panik!

Börjar få smått panik över bröllopet som snart nalkas för min vän.

Vad ska jag ha på mig? Klänning? Skor? Väska? Hur fan ska jag ha mitt hår? Fick jag verkligen semester? Kommer Fredrik hata mig? Ahh.. Och så är man typiskt knappt inte ledig inför bröllopet heller så man har tid att springa elva dagar i stan och leta :(

Kan möjligen ha hittat en på SALT, vet inte riktigt, sprang bara förbi skyltfönstret;) Sen är frågan.. ett sommar bröllop, hur fint /sommrigt ska man vara klädd? Klänningen ska gå till knäna iaf, man får inte ha rött, vitt eller svart... Men hur strikt ska det vara? Sen får den ju inte vara för het.. Inte visa för mkt, men ändå vara snygg på... Ingen klår Axas bröst iaf, så hon borde inte vara så kinkig. Haha :) Nej det är fan inte lätt....

Någe tips på vart man hittar fina klänningar till ett inte allt för dyrt pris?

Kommentarer
Postat av: Mimmi

Hej hopp!

Kollat lite vad min guru =) Ribbing anser om klädsel på bröllop, funderar vidare var du kan hitta någon klänning, men SALT är nog ett bra ställe att kolla på.

Bröllopsfärger igen
Fråga: Jag är bjuden på bröllop till våren och hade tänkt ha en marinblå/lila klänning i lätt tyg tillsammans med vitt band i midjan, vita leggings, svarta pumps och en väska jag inte bestämt färg på ännu. Fungerar detta enligt etikettsreglerna med tanke på färgerna? Klädkod är kavaj.

Svar: Frågan om färger för bröllopsgäster återkommer ständigt. Så här är det: en artig kvinnlig bröllopsgäst ska inte ha HELT VIT klädsel som är brudens ensamrätt, eller HELT SVART klädsel som är den traditionella sorgmarkeringen. Alla andra färger och kombinationer är korrekta, oavsett vad okunniga personer kan påstå. Blått-lila är varken brudfärg eller sorgmarkering. Om du vill ha vita leggings för att du tycker att det är snyggt, så är sådana inte brudklädsel. Svarta skor till klädsel i färg är ingen sorgklädsel.

2008-05-28 @ 22:35:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0