Små smala vägar

Hur svårt ska det vara att få tag på en vaxning?

Hade turen att bli ledig idag, Richard tyckte vi hade varit ute och härjat så mkt.. (Mmm jobba 13-14 timmmar idag, 11 tim igår osv) så jag fick komp ledigt:) Då tyckte Emelie att det vore perfekt att vaxa benen.. Var ju faktiskt tre veckor sen sist, och är man ledig så är man:) Ringer mitt ställe jag var på sist, nehe ingen tid idag, jagar 5-8 ställen på tyresö(där jag befinner mig nu) nepp inget där, jagar i Nacka.. Nää inget där. Va fan då.  Hum, Haninge är inte långt bort... Men hittar ju nada där, blir så jobbigt då=/ Men ringer ett ställe iaf, det är ju typiskt bara idag jag kna, annars jobbar jag ju hela veckorna, känns lite sniken att smita från jobbet för att vaxa benen, tandläkare, doktor, absolut. Men att vaxa benen...? Njae. Eller vad säger ni?  Hur som så ringer jag då detta ställe. En tjej svarar, hon var i haninge centrum och hade kopplat om telefonen. Jaså.. Hehe, stabilt. Blev lite kruxigt när jag sa att jag vill eha tid idag... Hum man hör hur hon fundilerar. Klockan var nu 11.40. 12.30 har jag en kund, men om du kan komma in innan det ska vi nog hinna, säger hon. Jag, -Absolut! Hon blev lite försiktigt när jag sa att jag var i tyresö, men jag lovade att jag skulle hinna dit;) Slänger mig i bilen, och en 5-7 minuter senare är jag i Haninge centrum. Hur detta gick till (förutom en stoppplikt jag missade*harkel*) vet jag inte:) Hon var så sät när jag ringe.. Hittar ju inte där, så skulle hon snällt förklara vägen för mig.. hehe. Fick ringa senare efter mkt om förvirring i området. Men nu hittar jag dit! Haha.

Va lite småp nervös för det hade gjort så j*vla onte sist jag vaxade... Men här var det helt underbart. Kändes inte ett jota. Ofta jag går tillbaka till där jag var, nej nu har jga hittat mitt ställe, lite fel placerat, men va fan. Är det bra så är det bra. Hon var jätte trevligt medan jag var där också.. Prata om allt mellan himmel och jord, Pojkvänner, tidiga flyttar, plugg, våldtäkter, att samhället går åt helvete, ja det mesta:)

Sen när jag skulle därifrån.. Förstod inte riktigt vart jag skulle åka, vilket håll kom jag egentligen ifrån i denna korsning? Och mitt i allt ser jag en kompis från värmdö som står vid en busshållplats?! Då tappa jag lokalsinnet totalt och hamna på en väg jag inte åkt på tidigare. Jag ger man fan på att jag ska hitta ut själv, nångång måste man ju komma mot stora vägen tycker jag :)

Åker på, hamnar i Brandbergen, jamen här går ju tyresö bussarna! Svartbäcken, men här gå de också! Men villar bort mig såklart. Får ringa min livslevande GPS (Mammas sambo) Han hittar ta mig fan överallt. Jag säger att jag står på en viss väg här och han vet exakt. Ja, åkte den vägen rakt fram till en rondell blablabla... Helt otrolig. Men funderar dock allvarlig på att köpa en GPS snart... Sen är frågan bara vilken. Det finns så otoligt många, och de flesta är skit. Tips på några bra?!?

Ja, kom hem tillslut iaf... Handla lite sushi på vägen.. Mumma! Blev dock för många... Har inte riktigt kommit in i det där att jag äter ngt var tredje timmen så matsäcken krymper.. Måste lära mig att man inte får i sig lite mkt som förut då:)

Sen bar det av och hämta hundarna på dagis.. Skulle lägga om Astas sår.. joda, det krävdes bara fyra man.. haha. Och mamma som hade tänkt att jag o Danne skulle klara det själva... humm... =P

Nää nu ska jag ut på gräsmattan de fyrbenta och suga i mig lite sol som kikar fram nu efter allt regn =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0