Te och en god bok

Dålig med datandet i helgen, tyvärr.

I fredags var jag över hos Becky, skulle ta ett glas eller vå och mysa.. Mmm.. Det blev en grogg för mkt tror jag, (men den var jäklig god) Så lördagen var mestadels tillbringad i soffan, med timsplöjande av prison break:) Inte helt fel, men vid två tiden där blev jag svårt rastlöst. Skit fint väder ute, även omman är tok bakis och mår bajs får man ju panik av att sitta inne!

Så ringde crillepop och vi kom fram till att vi skulle ut och fota lite hojåk vid fyra.. Skit bra tyckte jag, nöjd över svaret. Då var man ju redan uppe i varv, så då lyckades vi städa hela lägenhet jag och sjuka D ;) Plocka undan allt skit som legat på golvet sen semestern.. Haha. Diska. tvätta, ja ganska mkt.

Sen visade det sig att Christian behövde jobba.. Jahapp... Så det blev mer prison till ett på natten.. Hum.. Haha.

Menmen,, Fick ju iaf ngt gjort den dagen =P

Idag var jag hos favorit familjen;) Xets bror med familj.. De är så underbara. Så dit bar det av vid tolv rycket för ett par gudomliga våfflor:) Mumma! Sedan knata vi iväg till lekparken där de småliven fick leka av sig lite. Synd att det var så mkt folk där, var ganska sugen på en del saker, men lite gungande blev det iaf :) Hjälpte att rensa lite ogräs medan M lagade middag.. Haha, om det blev nå vidare bra vettifan, men lite skilland vart det iaf.. Allt har säkert växt ut igen nästa gång jag kikar förbi. Haha. Sedan bjöds det på kyckling grillspett med potatisgratäng. Kan inte säga så mkt annat än MUMMA! Jag som egentligen inte gillar kyckling sådär värst mkt, men detta var svingott faktiskt;)

Och lilla Embla(5 snart 6) är så söt.. När man ska gå hem är det stor kram, puss på ena kinden, sedan andra och sen en till kram. För några gånger sen sa hon "jag tycker om dig" när jag skulle åka hem.. gången efter "jag älskar dig" sen blev det "jag tycker du är söt" och idag var det "Lovar du att du kommer tillbaka någongång?" Haha. Så söt. Hon borde veta vid det här laget att jag inte kan hålla mig borta därifrån, inte ens efter brytet med exet ;)

Nu återstår bara problemet va fasiken man ska göra till matlåda.. Är så sjukt trött på sallad. Förätit mig ganska mkt på det tror jag.. Sen har vi inte sådär överdrivet mkt mat hemma.. Tonfisk;) Blir väl antingen pasta med tonfisk eller quinoa o linser.. Förmodligen det senare, men det blir nog till att göra imorgon bitti. Orkar faktiskt inte ställa mig vid spisen nu.. Funderar stark på att bädda ner min i sängen och läsa en bok.. Dricka en kopp te kanske.. Mmm.. Låter skönt.

Det jobbiga är att det är så himla ljust ute. Missförstå mig inte. Älskar att det nästan är ljust dygnet runt. Men man har ingen större motivation att sova. Vill hellre vara ute, promenera, träffa folk, vad vet jag, allt förutom att ligga i sängen =P Och sen att man sov till typ halv elva imorse gör inte saken bättre....

Menmen.. Ska ta mig i kragen och göra kväller nu, särskilt om man ska upp o laga mat imorgonbitti;) Läsning brukar oftast trötta en lite i ögonen:)

Känns som att detta inlägg blev lite långt.. Får man för att man var lat igår=P

Natti
 

Kommentarer
Postat av: Mimmi

Heeeej!
Kul att att du står ut med oss, Taikonfamiljen, hahaha.Du veeeet att du är vår allas favvis!! Kommer gråta blod när du flyttar låååååååång bort =(. Vem ska då komma förbi lite då o då o liva upp oss!??!?!?! Tror inte att småhuliganerna kommer att gå med på det =)Får väl muta dig med att du får potatisgratäng o nåt gott en gång i veckan, hahaha, gärna med lite Blueberry, mohahaha.

Kram Taikonfamily

2008-05-26 @ 19:21:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0