Våt som aldrig förr

Äntligen hemma. Pust.

Dagen började med att jag var på redaktionen halv åtta för att en halvtimme senare vara påväg till Lunda flygfält och göra tevereportage om GT2an...

Hade den för två veckor sen också, då vi egentligen skulle göra detta, men då var det ju snö och regn och jag vet inte allt.. Denna tid boka vi in för ngn vecka sen och vi skulle ha sol! Morgonnyheterna visade 8+ och regn... hum, bådar inte gott.

Kommer upp till Uppsala där vi ska tvätta bilarna, (fick med en carrera s också;) ) molning som fan men uppehåll iaf. Okej, hoppas det håller i sig.. När vi kommer till flygfältet och börjar småfilma känner vi några droppar.. Nej nej det är inte regn, det är inte regn... Lyckas filma en hel del ändå, rätt balla detaljbilder när det är lite regndropp på allt;) Vid ett-tiden ger vi upp och åker och käkar på den, nog enda, restaurangen där, i Gimo..? eller ska jag säga pizzeria? De hade iaf en jack vegas maskin. Wopido:) Svår status. Haha. Fick en tok tutning av en saab när jag stod utanför och rökte också;) Haha. Vi va de ända kunderna i denna lokal som verkade tagen direkt från -94...


Hum. Regnet höll i sig, blev värre... så vi satt där i nog tre timmar innan vi åkte tillbaka i förhoppning om att det inte regnade på flygfältet, som låg iaf en liten bit bort därifrån vi va :) Men det gjorde det ju... Valde att filma ändå, ganska läckra bilder när GT2an dundrar i hööög hastighet... 300 typ.. och vingen slänger upp ett blött moln av regn bakom sig... Mmmmm =)

Vi gneta på och klockan drog iväg... jaha, kvart över sex, för mörk för att filma i bilen och göra pratscenerna... ja, då åker vi hem för att vara där tidigt imorgon bitti istället... Har ju iaf en dag på oss till. Men då är det tok sista chansen... Lovar att det kommer snöa, hagla, ökenstormar men gräshoppor, isberg som kommer drivade, kaktusar på vägen.. Japp så kommer det bli. Den där lilla damen vill verkligen inte bli fotad. Den som gör sig så jäkla bra på bild. Mmm.. Hade man 2 millar liggades hemma i byrålådan skulle man ju kunna fundera på att tjacka än.. Fast ändå inte. Fan, 2 millar får man en ganska fint hus för;) En del andra heta bilar till betydligt billigare summor också.. . Skulle nog inte kunna lägga så mkt på en bil.. Om man då inte som sagt hade 200 millar över som man kunde strö genom fingrarna på leksaker... Drömma kan man ju =P

Mamma åkte in med Asta gumman idag till veterinären... Hunden har ju fått nippra på katter det senaste året... Tokig i dem. Hittade då en på dagis (Ja, hon går på hunddagis) och börja jaga för fullt.. På ngt vänster fastnar hon med klon i ngt och river sönder den.. Så mamma in till veterinären och fick lämna henne där för att operera/ta bort hela den klon från lilla tassen... Mamma var och hämta henne igen för ngn timme sen... Går runt med stort bandage och haltar runt.. Min lilla gris.. =( Ska mysa med dem hela fredagen när mamma och de ska resa bort.. Ska de bli bortskämda:) (Har en två hundar, Asta, Doris) Men fan va Doris har blivit tjock! Hade fått ner henne i någorlunda vettig vikt, men nu har det gått uppför igen.. Som matte sin;) haha. Ska slänga upp några foton på dem.. Tror inte jag har några på denna dator..


Men gubben min var så söt när jag kom hem! Klockan var åtta, inte ätit sen ett, släpar en blytung väska, dungsur från topp till tå pga allt regn, balanserar två pizzor i ena handen, fått knata aslång för att det inte fanns ngn parkering, as arg, stressad över att gå upp så tidigt och inte alls klar för någonting. Slänger av mig kläderna, står i vardagsrummet med mjukisbyxor, stor collegetröja, håret spretar åt alla håll och kanter (det har ju blåst storm idag också) och en mössa på det.. Han kommer fram, pussar mig i pannan och säger, "Vad söt du är idag".. Tack hjärtat. Ngt jag verkligen behövde höra i dag. Me love you long time ;)


Ja ni, känns som att det är dags för mig att göra mig sovklar... Ska vara på redaktionen 05.55 imorgon så det blir snällt att vanka ur sängen vid 04.30... SNARK! Men men.. Vad gör man inte för att få smaka lite porsche;)


Natti natt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0