Busfrön!

Har även agerat lärare idag;)
Du är så duktig Billy!

Billy hade läsläxa (går i ettan) och han skulle då läsa en bok om en bortkommen kamel:) Gick ju riktigt bra tycker jag. Det är svårt med dubbelstavelser, pp, tt, ll osv.. Och det är ju helt förståligt! Men när vi inledde andra läsomgången (visst då hade vi visserligen nästan precis läst det) men då läste han nästan hela meningen utan att stanna och fundera allt för mkt. Så dutti så :)

Svårt det där. Vi tar ju det förgivet hur saker stavas, dubbelstavningar, alla -ng ljud, -skj ljud osv. Att citron stavas med C är ju en självklarhet medan Billy och Embla inte kunde förstå när jag sa att det var fel med S. Det är ju S som låter ssss?

Lilla fröken bus Embla fick även äran att rita ner mitt ena ben hela.. Hum.. Fem gågnger? Haha. Men det var ju betydlig roligare att skriva än rita.. Billy, bil, bil, lampa, emma, emelie, till, mamma, från, embla, morot osv.. Haha. Sötnos där;)

Sen fick ju jag faktiskt äran, till Mimsans stora förtjusning tror jag :) Haha, att rita ner Emblas ben...;) Djur över båda benen blidde det och hon var överlycklig. Hade ju nyss blivit tauerad! Haha.

Så man ser väl lite lätt blåslagen ut på vänsterbenet.... =P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0