Mysfaktorn på högsta

Vilken vinterdag det har varit! Igår då...

Tog mig ju ut till Värmdö igår och jag hade rätt! Våran fina väg var oplogad, osandad och hal och fin:) Men det var väldigt vacker med all lummig snö hängades på träden och vitt överallt. Inte ens nå skit på gatan.. Underbart alltså!

Mindre kul när man kom till huset.. Snöstorm samt en meter plogvall vid infarten som legat och hårdat till sig där någon dag.. Vart ställer jag bilen? Upp på grannens uppfart och fick börja ploga mig fram med snö till knäna/låren fram till dörren så jag äntligen fick kissa:) Sen ploga vidare och slåss med spindlarna i källarn för att få fram snöskyffeln.. Sen en timmes effektiv skottning.. Underbart. Helt genomsvettig och slut efter det! (armträningen för dagen)

Sen bara det av mot Malin för att hämta upp henne och ut med sparkarna en timme typ (benträningen!) Satan vad det är jobbigt att åka spark! Man blir ju helt slut av att stå böjd/ha tygnden på ena benen hela tiden! Lite svårt att köra med andra benet, men det gick till slut. :)

Sen var det snögubbedags...:) Fast det blev en stor vakthund istället.. Så bra! Haha. Får väl lägga upp foto imorgon;)

Malin ville ha kvar mig där ute, så vi åkte och handla lite middag och mös med sprakande brasa och ljus i hela huset.. Mm..! Så det blev övernattning där ute. Kändes så bra och mysigt när man vakna på morgonen (trots töandet...) Kul att det ska bli typ 10+ imorgon och allt försvinner.. Får man väl vänta tills mars innan man får se snön igen...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0