Lugn i trafiken my ass

Idag har jag skrämt mig själv.. Ordentligt.

Jag har en aggressiv inställning när jag kör.. Det är jag fullt medveten om. Jag klarar inte av att hålla mig på hastighetsgränsen, visserligen under körkortsgränser numera efter en liten incident för två år sedan, men inte mkt under. Att ha en bil framför sig går bara inte. Någonting inom mig bara skriker att jag måste om. Som om det skulle handla om liv eller död typ.. Man kommer på sig själv ibland när man ligger och trycker ngn i arslet att va fan, han kör ju faktiskt lika fort som jag är benägen att köra. Men bara för att han ligger framför måste man om. Samma sak om man ser en bil framför sig ett par hundra meter på en enfilig väg... En stor suck lämnar gapet och man gasar för att komma ikapp för att till slut köra om den... Stört.

Men idag kom min bristningsgräns tror jag. Kom skrämmande på mig själv i mitt beteende.

Kommer utifrån värmdö, har haft idioter framför mig heeela vägen, epor som vägrar flytta på sig som ligger och puttrar i 30 trots att man har en svans på 25 bilar... Snigel på motorvägen om blocka hela vänsterfilen trots tio bilar bakom.. Idioter på ulvsudaplan som gärna nitar och blockar hela filerna så det står still i flera minuter..

Då höll det på att brista. Kom på mig själv med halva benet utanför bilen, helt beslutet om att slå bilen framför, köra in i den arton gånger och skrika, banka så hårt o mkt jag bara kunde. Drog parallellen till de historier man hört om anabolakillar som slår förarn framför på käften för att de stannar när det är rött, och jag var helt med på deras sida just då.. Så sjukt. Bilen framför hade ju inget med saken och göra, säkert lika muttrig som jag, men det blir ju lätt så..

Då tog jag upp telefonen och ringde sambon. Tvungen att lugna mig, prata med ngn och få bort mina tankar från trafiken.


Att min huvud sedan håller på att sprängas tror jag har en stor roll i det hela. Har så sjukt jävla ont. Så här ont som jag har idag (eskalerat som faen nu senaste timmen) har jag inte haft under hela perioden det har hållit på.. Nå helt stört. Kunde man slita av sig huvudet och slänga in det i garderoben hade man inte tvekat. Och inte kan jag ta några tabletter.. De hjälper visserligen inte heller så det är väl vilket som.. Men fan vad det värker..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0