SÖS suger

Ja, jag skäms... Inte startat en dator på hela helgen faktiskt...

Jobba fredagen till 22... Lördag från 07... Söndag från 08... Helt slut när man kom hem.. Fast av en annan anledning än trötthet.. 

Nått fel har mitt huvud skaffat sig. Vad det är vet jag inte.. Inte de på SÖS heller... Jippi.

Började i lördag med en huggande smärta ovanför vänster tinning... Höll i sig hela dagen och på kvällen hade det gått till att det värkte hela tiden istället... 3 ipren knaprades den dagen till ingen skillnad...

När man öppna ögonen igår morse var smärtan det första man kände igen... Suck. Upp till jobbet, hitta inga värktabletter hemma.. Fick en tiffy på jobbet (dunder tabletter från thailand) De fungerar vanligtvis mot allt! Men igår... Nada. Omgivningen börja snurra under dagen... Fokusera blicken fanns inte, små smarta fläckar visades i mitt synfält ständigt och man fick kisa för att kunna fokusera någorlunda på saker... Illamåendet satt i halsen och det var flera gånger man var påväg till muggen utan resultat.. 

Ringde vårdguiden för lite bollning och jag blev tillsagt att ta mig till Sös akuten.. Okej, klockan 10.00 gick jag från jobbet då det inte fungera att arbeta längre.. Tog mig in till sös, blodtryck, feber och blodprov togs.. Fick sitta i ett rum i 1 och 1/2 timme.. sen kommer en doktor med lakan på huvud... Yes. Hon var ju helt bakom flötet och visste nog inte riktigt vad hon höll på med... Suck. Men hon kom inte fram till någonting utan trodde att det var någon muskelsak som krångla eftersom smärtan var centrerad.. Skrev ut nå tabletter och sa tack och hej..

Käka Tiffy, 2 alvedon samt den utskriva tabletten igår... Nada.

Imorse same shit när man vakna... Ingen skillnad what so ever. Eller jo, mindre illamående och mer huvudvärk... Nu har det liksom spritt sig så det är hela framgloben som värker.. Och det värker inte lite. Åkte in i södra länken idag.. Såg inte vägen när jag kom in.. Genom hela tunneln åkte man som i ett töcken och chansade lite på vart vägen var.. Känns stabilt. Not. 

Prata med kiropraktorn idag och ska dit klockan 17 för att se om det är något med musklerna.. Kan ju vara blodkärl/ådror som spökar också.. Då blir det plötsligt allvarligare..

Så skönt att mamma kläcker  ut sig att hennes arbetskollega, som sitter bredvid henne på jobbet som jag träffa häromdan, hennes man och 2 barn har hjärnhinneinflammation... Yes.

Tar mig upp till skolan.. SItter här nu, och ja, vi börjar inte förrän 13. Då messa jag ändå läraren imorse och sa att jag inte skulle koma förrän tio då jag trodde vi börja nio.. Ännu en gång väldigt bra info. Suck.


Känns så läskigt att vara ute.. Allt är som ett töcken, jag ser inte personer fullt ut och hjärnan hänger inte med alls.. Varken i lyssna, reaktioner eller tal.. Vad är det med mig?



...Och vi som åker till London imorgon.. Fan vilken bra tajming...



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0