Okända släkten

Var på begravnig i fredags. I dalarna..

Pappa smidig som han alltid är kläcker ur sig på julafton, (då inte pratat med honom sen midsommar) att farfar har dött. Bra dags val. Då hade han ändå lämnat oss två veckor innan. Bra.

Hursom blev jag informerad ang begravningen och kände att jag kanske faktiskt skulle ta mig upp. Har massa släkt jag inte sett på åratal eftersom min och pappas relation brister. Tänkte att det kunde vara trevligt under omstädigheterna. Och det var det faktiskt.

Träffade min faster som aldrig glömmer min födelsedag, julklapp eller julkort. Varje år. Och jag har inte sett henne sen barnsben. Det är otroligt tycker jag. Och då ser vi på pappa som ofta inte ens minns min födelsedag. Så det var väldigt kul att träffa henne.

Sen ett antal andra farbröder som man kände igen någorlunda på ansikte, men vad de heter, bor, barn. Ja det är ännu ett mysterium. Sen ett anatal kusiner som det var likadant med. Men där var man ju ändå jämn gamla och det blev en del pladder. Trevligt.

Mm, kanske skulle ta en roadtrip till dalarna någongång om året bara för att hålla lite kontakt.. haha. Brukar låta å, sen vet vi alla hur det slutar... Men tanken är god ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0