Sömnlösa nätter

Nu står jag i ett vägskäl. Ett vägskäl som jag inte har en aning om hur jag ska bemöta. Tanken är att jag ska tillbaka till jobbet på måndag och jag vet inte om jag klarar det. Min arm har blivit bra mycket bättre de senaste dagarna och jag kan faktiskt sitta rakt upponer utan smärta, för det mesta, men när man börjar bruka armen känner man av det direkt. Inte i samma smärta, men fortfarande smärta. Jag är sugen på att jobba, så sjuk trött på att vandra hemma hela dagarna, men frågan är då om det är värt det. Kanske fungerar det att arbeta måndag, men hur mår jag på tisdagen? Kommer det tillbaka i samma skala då det tydligen inte är helt läkt? Eller kanske man kan köra på i molande smärta men måste gå om några veckor igen? Eller är det värt att vara hemma en vecka till för att vara extra säker? Fan. Vill inte vara hemma. Men vill samtidigt inte jobba en dag och hamna på ruta ett igen. Fan fan fan. Och det är ju egentligen bara jag som kan fatta detta beslut också. Det är ju min kropp. Bara jag som känner mina begränsningar... Jag lutar mestadels åt att vara hemma en vecka till, tror det skulle göra mycket gott. Men det är midsommar vecka, och jag vet hur kaos det är på jobbet. Hur mycket det är att göra... Åh! Varför blev man påtvingad ett samvete för? Haha

Min kära chef ringde mig nyss och vi pratade lite. Berättade vad jag tyckte och att jag har iaf siktat in på måndag. Trots mina funderingar.. Vill ju jobba! Vi får väl se vad helgen för med sin i mediciniskt syfte och ta det därifrån tror jag. Håll tummarna för mirakel...


Glömde jag nämna att jag åkt på en dunder förskylning nu med tre dagar innan arbetststart också? Just lööv my life just nu. Suck. Tajming är nog mitt andra namn......

Kommentarer
Postat av: Steffi

Usch gumman!! varför blir du inte bättre i ryggen och axeln för?!!

Har ni badkar hemma så du kan bada i varmt o härligt doftande vatten?? :)



En försiktig kraam! :)

2009-06-13 @ 00:10:38
URL: http://lillafiffilina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0