SpiderEm

Man är ju lite av en hjälte. (Rubriknamnet skulle kunna fungera..)

Dan ringer och gråter och håller på att dö av hunger. Han har precis slutat arbeta och är på G hem i denna stund. Han bönar och ber om mat på bordet och jag fnyser lätt åt honom. Men snäll som man är ställer man sig och lagar lyx middag till honom såhär halvt i natten, enbart för att vara snäll då alltså.

Eller så kan man ta den historien om att jag behöver matlåda tills imorgon, ringer och frågar om jag ska göra mat till honom med så det finns när han kommer hem så han slipper svulla donken, vår kyl och frys ekar så det enda som finns i min fantasi av det vi har är falukorv med potäter, morötter, broccoli och bechamelsås. Lite av min favoriträtt.. Enbart för att jag redan ätit middag..

Men det låter ju inte lika heroiskt. Haha. Gud vad det doftar gott.. Kanske, bara kanske ska man smaka en tugga eller två.. Slurp!

Kommentarer
Postat av: emma

Ja, nu känns det som att det har gått alldeles för långt. Men jag har pratat med hans mormor nu, så vi får se vart det leder. Dom har som en oskriven regel i familjen liksom .. ingen säger emot mormor, haha :P



Jag vill bli barnmorska i slutändan :) Har alltid velat bli det, älskar små bebisar :D



Nej, imorgon ska jag ut, ska bli himla roligt :)!!! Längtar som sjutton. Vad gör du i helgen?

2009-03-20 @ 22:44:00
URL: http://litenemma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0