Färdi-rykt!

Just det. Folk blev tydligen lite förvirrade angående mitt inlägg här för en vecka sedan.. Men vi kan ju släppa bomben nu när det ändå går såå bra ;)

Fröken Emelie har slutat att röka.
Helt, finito, slut! Inge plåster, inga tuggummi bara morotstavar första dagen ;) Idag är sjunde dagen och jag kunde inte må bättre! Det var faktiskt lättare än vad jag trodde. Trodde jag skulle ligga och stortjuta och halshugga alla som tittade åt mitt håll och att vi inte skulle ha ett helt glas hemma, men icke! Första dagen var jag mer som en flamsig treåring och garvade åt allt.. Och så har det nästan rullat på hela tiden. Lite griniga momemts har man haft, men varit beroende på stress/kaos på jobbet, så de utbrotten hade nog typiskt varit där iallafall. Haha.

Nä men det känns bra. Riktigt bra. Visst, suget finns kvar. Kommer nog sitta där länge, satt alldelles nyss och tänkte att jag skulle gå ut och ta en cigg som en liten paus från datalekandet och det tar några sekunder innan man kommer på sig själv att; Nä, jag röker faktiskt inte längre! Men det är inte outhärligt.. Hela söndagen gick utan att jag ens hade en tanke på cigaretter. Så allt sitter ju i vanan just nu känns det som.. Var till och med ute och drack öl i lördags och var inte ens sugen! Underlättade visserligen att ingen rökte i sällskapet.. Förutom Äämlie som snällt smög iväg utan min vetskap då ;)

Ja. En vecka nu sedan mitt nya liv började. Nöjd? Absolut!

Förstår ni hur mumsigt-friskt-dropdown-gott jag luktar nu? :)

Och fy sjutton (Förutom du då Axa;) ) vad rökare luktar illa!
Helt sjukt hur man inte kan känna sådant när man röker själv..

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0