Dumt när saker fungerar....

Fan vad jag hatar datorer idag. Skulle någon komma och erbjuda mig en fet imac skulle jag förmodligen kasta den det hårdaste jag kunde i väggen. Alla som känner mig väl vet att jag inte skulle göra en skråma på en sådan underbar dator utan rycka den ur den givmildes händer snabbare än Lucky Luke drog sina pistoler, men då kanske ni förstår vilken nivå min ilska ligger? Köpte en extern Dvd brännare igår då cpet som gjorde min dator utrustade den men en vanlig cd brännare. gah! Brännaren är mac kompatibel och i alla hemliga dokument står det att det stöds och vad det är för grejer och ja dom connentar helt enkelt. Men går det att bränna? Nope! Förvånad? Inte ett skit. Arg ändå? You bet.

Saken var att jag skulle tillbringa hela min vakna tid i dag med datanördande. Jag skulle för det första tömma denna dator på en del av mina 12.000 bilder, därav dvdbrännaren. Jag skulle fixa ny header till Iroc sidan, fixa om hela sidan egentligen. Kanske få igång min sida, börja finurla lite på DRM´s hemsida och göra en backup som inte är gjort på många hundra dagar. Då dator är segare än nybakat godis pga allt skit som ligger på den (Som skulle bort på fina dvder) kan jag inte göra dessa resterande saker innan jag gjort punkt ett. Eller jo, klart jag kan och jag kommer säkert göra ett försök, men det tar tid... Tid att öppna programmet, tid att öppna filen, tid att göra ändringar. Har Emelie tålamod till detta? Inte ett piss!


Nu blir det nog en film istället. Bajs dag

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0