Kärt barn har många namn

Jag kan bara inte låta bli. Jag älskar att baka!

Älskar att stå i köket och klura ihop antingen något mumsigt bakverk eller lyxa till det med en trerätters såhär mitt i veckan.

När man har folk hemma och gästerna undrar om de ska hjälpa till med något är man oftast väldig snabb med att kasta ner de i soffan med en dryck i handen istället. Ta inte min rofyllhet ifrån mig! Haha.

Låg och halvsov i soffan efter hemkomsten från Visby, när jag nästan flyger upp och kastar fram saker till Mocka-rutor i hela köket. Min favorit kaka i alla lägen.

Det kommer från bak med mormor i tidig ålder (en av hennes favoriter med såklart!) och det är nog där hela bakhistorien började. Vi bakade alltid jag och min älskade Mormor. Nu njuter vi mest av vandras verk istället ;)

Där har vi knorren i denna kråksång. Älskar att producera sakerna. Äter gärna en nybakad kaka eller tar en bulle ur frysen en mysig kväll. Men oftast, ja i nästan alla fall, Blir de gamla. Försöker bjuda bort och ta med mig om jag ska iväg, feedar Danne ganska friskt med för den delen! (.. Och så klagar jag på att han går upp! Haha.) För jag har inte det där riktiga sötsuget så man kan gå i äta lite hela tiden...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0