Äcklad

Som de flesta vet har jag ett resande arbete som innebär att jag är hemifrån mån-tors vanligtvis och spenderar nätterna på hotell. Oftast försöker vi hålla oss till scandic/best western men väldigt olika då alla orter inte har samma utbud. Det kan man ju säga om Östhammar.

Första dagen vi kom var boendet väldigt uppdelat. Denna vecka var fullsmetad och alla var uppdelade på 4 olika platser..

Jag och Ullis skulle bo nära butiken, på ett ställa som heter Glen Miller. Ett litet hotell ovanpå en bar fick vi veta. Okej det kan ju va mysigt. Eller något.

Vi begav oss dit och väl framför skylten står vi handfallna. Vart är dörren?

Där är en! Nä den är låst. Restaurangen är nedsläckt, baren lika så. Jaha. Denna dörr då! Nope.

Finner en skylt med "entré" på! Finally! Nä den var igensatt med galler.... Allvarligt?!

Letar upp numret till hotellet på Eniro. Ett mobilnr där en kvinna svarar. Ja jag kommer snart! Vart då ifrån undra mest vi..

Från bakgården kommer en kvinna och leder oss in på den äckligaste bakgården ever! Tänk er en bakgata på Kos och sen lite till!

Som många vet är jag en trogen kattvän, men den kissen som möte oss var så sjukt äcklig! Skulle vara vit och grå men var pissgul, tovig och stirrade på oss med skabb i ögonen. Fy!

In i ett annat hus då! Flagnande färg och sopor runt i kring.. Upp för en trappa och möts av fyra rum i en korridor. Rummen är små, absolut okej! Typ 60 bred tältsäng. Whuut? Och... Inget badrum?

Nä det har ni här i korridoren. En toa samt en dörr in i en dusch. Alltså ingen plats att byta om på, kan man ens ha handduken där inne? Möglig dörr och så äckligt!

Frukost då? "Nä det har jag inte. Men ni har väl en hel affär med varor?" Mjo för de är ju våra också. Idiot.

Påslakanen var som hemma hos någon sommarstuga och det bara krööp i hela kroppen! Just ja. Flugor var det ju överallt med. Kändes typ som ett loft i stallet.

Ringde på en gång till chefen och förklara läget. Vi checkar ut (säger man ens så på ett sådan ställe?) imorgon och skiter i om det är en timme enkel resa till Uppsala. Vi bor inte här.

.. Nu var det ju inte han som bokat utan en annan herre som inte ville sig kännas vid att toa, dusch och teve (nä för det fanns ju inte heller) har vi som minsta krav på boendet.

Svaret man fick dagen därpå, äh men vi är ju i en liten håla. Då finns det inget annat. Nä lätt för er att säga som bott på en herrgård hela veckan. Svin.

Nästkommande veckor ska vi dock bo där med så det känns skönt!

Vi hittade iaf en riktigt mysigt boende i hallstavik resten av veckan. En 30 min från butiken som hette Berga gård. Grym personal med nyyy gjorda badrum på rummet! Haha. Nä fy alltså. GLAD ATT JAG ÄR HEMMA!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0