Bara en sista gång....

Vad hände med tiden? Vad hände med att det alltid var så långt till saker och ting och att man aldrig var framme där man ville? Just nu skulle jag lätt kunna spola tillbaka ett år eller två.

Imorgon är min sista dag på Willys. Min sista ARBETSlunch med Jea. Min sista in och utstämpling. Min sista dag att sätta nyckeln i hänglåset, sista dagen jag går in på mitt fryslager och känner stolthet, sista dagen med gnäll över pallar som är i vägen och griniga kunder som inte kan hitta ströbrödet. Det är sista dagen jag loggar in i AXBO, sista dagen med saldokontroll och sista dagen jag kollar orderförslag.. Shit.

Willys har jag hatar många dagar och vart så less på men det har alltid varit min trygghet. Det var mitt första riktiga jobb, och den betalade min första lön och räkning. Jag har alltid vetat vart jag befann mig och vad jag kunde sträva efter. Jag började extra i kassan som alla andra men var snabbt ute på golvet och visade framfötterna. Det resulterade i att jag blev charansvarig. Och nu är jag frysansvarig. Jag har jourat, öppnat/stängt butiken och jag är hemma. Jag vet vart allt är, jag vet hur allt fungerar. Tro det eller ej, men folk ser upp till mig, de tycker jag är ganska högt uppställd och ber mig om råd och hjälp. Det känns bra. Jag är en oldtimer med status helt enkelt ;)

Ledarutbildningar och dylikt har varit på tal, men jag vill inte jobba i butik. Jag vill inte sitta i samma by hela livet, jag är för ombytlig för det. Fast ändå inte.. Jag är ju väldigt trofast och tycker om att veta vad som sker och väntas, men just butiksrutiner spyr jag på just nu. Nu blir det ju butiker om dagarna iaf, men långt ifrån samma sak...

Fast just nu är fjärilarna i magen enorma! Jag kommer lämna min trygghet med stor kunskap till vadå? En sak jag inte vet ett piss om egentligen och jag kommer bli en rookie igen. En rookie! God. Men det är bra. Bara att ta ett stort kliv över......


Vad som dock slog mig idag var att jävlar vad jag kommer sakna alla stammisar! Mina goa gubar och söta damer som alltid stannar och pratar skit en stund oavsett dag och stress. Och min entrecotegubbe. Min favorit av alla.. Fick dock träffa honom idag :) Nä det kommer nog kännas väldigt mkt.. Usch, kommer nog bli en blöt kind eller två imorgon känner jag ;)



Oj. Måste ju för sjutton tömma skåpet imorgon också! Det som är fullt med så mkt skit.. Åh

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0