Sjukstuga

Hatar att tycka synd om mig själv och hatar att inse att jag är vek..

Känner mig så skyldig när jag är sjuk, att mina chefer ska tro att jag bara lökar eller min sambo ska tycka att jag bara är lat för att man legat på soffan hela dagen.. När man står och ska förklara att man måste åka hem, eller bara det att saker kanske tar lite längre tid att göra för att kroppen inte orkar samma tempo som man i vanliga fall alltid håller..

Detta hjälper ju inte direkt när man faktiskt är sjuk..
Jag VET att de inte ser det på detta sätt, snälla, onsdag-torsdag denna vecka var mina första sjukdagar på 1 år och tre månader. Så nej, jag vet att de inte tror att jag inbillar mig. Hela helgen har jag haft ångest för jobbet och stålsatt mig för måndagen för att ta igen det som klandrats förra veckan.. Tror ni jag mår bättre?

Följde med Danne till affären idag för lite mathandling då jag får krupp på denna soffa och vita väggar nu! (5 dagar lazy är inte min grej!) Gick nerför trappan, in i bilen som stod parkerad utanför porten precis, redan nu rinner svetten om mig. (Har på mig ett linne under jackan) få steg från bil till affär och danne bär krogen så jag bara pekar. (japp, invalid karl som inte hör hemma i mataffärn ;) ) och jag dör. Svetten fortsätter, huvudet bankar, magen hugger och allt snurrar. Vad händer? Det som i onsdags trodde sig vara magsjuka/matförgiftning, (då jag mådde nå så sjukt illa och bodde på toaletten) gick till fredagen över till detta som jag inte vet alls hur man ska identifiera..


Apoteket försåg mig med vätskeersättning och något tarmbalanserande... Det var det som hon trodde på efter mina försök att berätta om min spökande kropp.. Får se hur det går då. Yrseln är lite bättre efter ersättningen, men fortfarande dör jag av att stå på benen.. Magen vänder sig och man blir helt mör i hela kroppen.. Ögonen hänger och japp, har redan sovit middag idag. Som alla andra dagar...

Funny of this story?


Jobbet väntar imorgon trots

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0