Myspys

Tänk vad alla olika ting har betydelse för en.

Har precis packat upp den sista julen här hemma och jag har myst mig bort både en och flera gånger under kvällens gång. Nu står det tomtar i alla hörn, adventstakar i fönstrena och den enda ljuskällan jag har är värmeljjus. Mm, mys!

Men när man packar upp allting återvänder alla minnerna från förrgågna åren. När jag flyttade hemifrån för många herrans år sedan så gav mamma mig en kartong med julpynt så jag kunde ha till min första "egna" jul. Samma saker ligger kvar i samma låda som jag packade upp idag. Att plocka upp den där ljusstaken som man så väl kommer ihåg från när man var pytterytt eller änglaspelet som man älskade att sätta ihop och som pinglade vackert på spisen.. Eller tomten mamma virkade till mig när jag var bäbis eller tomtetavlan jag broderade... De där små tomtarna som egentligen är fula som stryk men som man liksom ALLTID haft... Åh, kan inte säga annat än mys! ...Och att jag saknar Mami ♥




Och mera piss på att jag ska jobba på julafton... *gråter floder*

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0