Hata läkarvården

Än en gång har jag ledsnat på sjukvården. Shit alltså. Hur i helvete fick denna läkare sin legitimation? Hur kan hon ha klarat sin social kompetens? Var där igår och hon var så sjukt dryg och i princip uttala sig om hur dum i huvudet jag var. Tack. Du vet hur du ska behandla dina patienter..

Var där idag igen för att förlänga min sjukskrivning då kroppen är paj av förskylningar och hemligheter samt att armen börjar värka mer och mer igen... Får i receptionen reda på att jag ska till henne igen eftersom min husläkare har semester, och jag ber då om en annan men det skulle tydligen inte komma in någon förrän 10.. (Nu var klockan 8) Så det var bara att gilla läget och börja stålstätta sig.. Såg framför mig hur hon skulle bete sig och sorgligt nog var det inte mycket som förvånade mig under vårat samtal. Hon satt och anklagade MIG för hur andra läkare skrivit i mina journaler och hur andra hade behandlat mig. Måste jag väl ändå fatta att det var fel? Och om jag skulle VETA vad som var fel på min arm skulle jag väl för i helvete inte sitta där?? Vartenda ord som kom ut ur den #%!*# mun satt som spjutet i bröstet. Precis så nedvärderande och precis så anglagande att man bara ville krypa under bordet och gömma sig. Var inte det lättaste att hålla tillbaka tårarna..

Det enda positiva var att hon skickade mig till röntgen så då har man det gjort också. Inte för att jag tror att det kommer att visa något.. Men iaf. Fick min sjukskrivning MEN det var ju så himla svårt att förlänga den och hon hade verkligen inte tid at skriva det nu så hon skulle skicka hem den. Vad fan är det för betende? Gör man så? Hur svårt kan det vara? Ändra ett datum? Shit alltså.

Sen att vårdcentralen här är helt upponervänd kan vi ta en annan gång. Att det ska ta tre timmar innan man kommer in till doktorn, att det inte finns kölappar utan man ska stå och köa i trappuppgången i en timme för att komma till recpetionen och att det inte finns tidsbokning är ju helt absurt! Man måste fan vara kärnfrisk för att orka med en vända där uppe alltså.. Börja sakna Djurö VC allt mer.. Börjar anse att det är mer värt bilresan dit. Skulle förmodligen gå fortare.....

Kommentarer
Postat av: Madde

vet inte om jag kan göra det här då jag inte vet vilka det är som läser min blogg. men Madde ska få smisk, naken ;) begå otukt, vara barnförbjuden....

2009-06-16 @ 14:24:41
URL: http://pyr.blogg.se/
Postat av: Madde

glömde säga att jag ska på lägenhetsvisning imorgon också ;D

2009-06-16 @ 14:26:04
URL: http://pyr.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0