Punktering, poliser och nakna tuttar

Vilken dag det var igår. God.
Började med att klockan ringde vid 9 och man var allt ifrån pigg. Men Linköping väntade så det vara bara att rulla upp och göra sig iordning. Nedvägen gick hur smidigt som helst och snart hade jag parkerat bilen och letat mig fram till rätt port. Planering och sminkning sattes igår och vi var snart nere vid vattnet i kylan och sprang runt halv nakna. Haha. Stackars Nina, kommer nog vara sjuk idag =P Väl inne för ombyte av kläder och miljö ringer kära C. De har blivit stoppade för övervikt med bilen.. Yes. Jaha, när kan jag infinna mig i Jönköping? God, vi har ju knappt börjat med fotot här men det vara bara att bita ihop. Upp på vinden och smattra av några bildserier och sedan packa ihop allt för att ta oss en timmes bilfärd nedåt.. Det gick ju hur smidigt som helsts och vi närmade oss med stormsteg... Till bilen börjar skaka, dra åt höger och inte riktigt fungera som jag vill. Vad av detta nu då? In till kanten, varningsblinkers på, ut ur bilen... YES!! PUNKA! Fan fan fan. Åh, och där borta stog christian och Stefan med polisbihang och väntade. Kunde ju inte bli bättre.

Men duktigt som man är så efter mycket om och men satt reservdäcken på plats. Jodå, klart man kan. Men fattar inte hur i helvete jag har kunnat använda denna domkraft i 2 år för att byta däck. Jag måste ha varit dum i huvudet. Tur att Danne har garage med riktiga grejer nu :)

Nytt däck på och vi prövar lyckan ännu en gång. Av på närmaste avfart för att möta upp C och S. Kolsvart om händer och ansikte tar man sig in på Dinners för att få i sig lite middag. Klockan hade ju nu blivit typ halv sju? Det satt inte helt fel. Att sedan Stefan erbjuder sig att köra min bil hem i 3 timmar så jag kan sitta brevid och bara vara var inte helt fel! Tusen tack Stefan. Haha, hade en jäkligt kul uppresa, mycket skratt. Bästa var avfarten som höll på att resultera i en dikeshälsning. Hahaha! Konstigt nog hade jag ju bilen full med öl och det var ju dumt att chansa på vikten där.. Host host. Så lite lättare var bilen väl hem kommen iaf ;)

Var ju tvungen att stanna i Trosa också påvägen hem och efter en del virrvarr i skogen fann vi rätt. Inte avis på Christian som var tvungen att härja runt med släpet. Hehe.

Väl hemkommen klubbade man som en däckad säl i sängen och på den vägen är det. Men det är ju alltid kul att göra något annat än att ha en händelselös helg. Haha

Ni ser den lilla lilla domkraften till höger? God.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0