Sins #1

Jag tror jag måste börja inse att jag har ett problem. Jag är shopping galen. Helt ärligt. Spelar ingen roll om det är kläder, smycken, SKOR, smink, småsaker, mat, presenter, onödigt, ALLT! När man till och med börja hetsa efter att handla egentligen iingenting utan bara känner att jag måste handla någonting! Då vet man att det är fel.

Har varit vaken tre timmar drygt och har redan snart spenderat en tusenlapp. På vad? Jadu.

Va och luncha med Pata. Han bjöd då jag hade en innestående. Yes. Jag som i princip inte har några pengar, hade väl 499:- på kontot den andra eller hur var det Mimmi? =P Så det var ju perfekt. Iaf lite pengasparande men ändå möjlighet till lite socialt...

Åker till Coop efteråt för att "bara" handla frukost och lite som behövs till fyra dagars middag/matlåda. Inte de big ones utan bara smått som mjölk, creme fraishe, mat.grädde etc. Och lite grönt. Inge märkvärdigt alltså.

Hur kan då kvittot sluta på 700?

Fröken Emelie kommer underfund med att hon behöver schampoo och balsam hem. Okej. Vad ska vi ta? Schampoot är givet då Danne bara vill ha ett och det är bara att gilla läget. Balsam då? Finns en ny produkt med tio kronor rabatt om man köper två.. Go for it. Sen behöver jag hårinpackning om inte mitt hår ska falla av oh min frisör halshugga mig. Bara att gilla läget.

Sen hamnar vi på prylavdelningen.. Vi behöver kuvert hem. Okej.. Köper små.. Fast behöver c5 också.. Tar de med.. Blyertspennor.. Sudd behöver jag fast jag vet att jag har en hel låda hemma som jag inte orkar leta upp. Tar en pennväsare också för dom tusen man har är inte finnbara de heller.. Jahapp.

Åh titta, pepparkaksburkar, jätte söta, 149:- för tre stycken tripp/trall/trull... Ah men jag ska ju baka med mormor på torsdag så det behöver jag ju. Kan ju få gratis platslådor på jobbet men det är ju inte samma sak. Nädå. Dessa skulle göra sig så fina på bänken hemma... Hrmf! Dock var jag riktigt duktig och ställde tillbaka ett par ljus jag hittade..

Men så hittar man ditten och datten, åh billig lax, oh billig korv...  Man är ju körd liksom. Hur fan kan jag handla för pengar jag inte har?? De pengar jag nu har på kontot är från min egna "bilbuffert" jag gjort då det är väldigt skönt att slippa lägga ut på service eller om något skulle hända.. Och det är ju inte så att jag kommer att betala igen det nästa månad då det komer handlas julklappar för hela slanten.

Hur gick det med det egentligen?? Visserligen beställt/fixat ganska många julklappar, men alla kommer iallafall hamna på november lönen. Det jag skulle slippa. Åh

Snacka om att blunda och springa från problemen. Undra när den osynliga betongvägger dyker upp som man kommer kaboom-krascha i?


Nä vad säger ni, kanske man ska ta och beställa hem lite fler julklappar när man ändå är på hugget...

Kommentarer
Postat av: Mamma Taikon

Ja, det låter som ett bekant belopp....

var det så länge sen...hum...ja, det stämmer =)



Tänk va många julklappar du kommer att få, eftersom du ger bort så många =) =)



Kram

2009-11-20 @ 21:04:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0