Situationskomedi

Har ni tänkt på hur irriterande komediserier (sitcoms) egentligen är på TV? Jag har inte riktigt reflekterat över det då man inte riktigt tänker på det när man tittar, då man inte riktigt ser det på samma sätt. Det liksom passar in. Men när man ser och hör det ur ett annat perspektiv så är det hur irriterande som helst!

Det jag pratar om är skratten som läggs på under skämten. När man väl kikar på serien, så tänker man inte på det, men idag låg jag i sängen medan teven var på ute i vardagsrummet. Det var sådär lagom volym så man knappt hörde vad de sa, men i varannan mening blev det paus och HAHAHA. klipp. Tyst några sekunder. En mening sägs, HAHA, klipp, tyst. Nästa mening, osv. HUR IRRITERANDE SOM HELST! Särskilt när man verkligen hör hur de biter av skrattet. Ingen fade eller så utan bara stänger av det helt.

Sen slog det mig varför de lägger på dem? Det blir ju ganska långa pauser mellan dialogerna så de tjänar i slutändan en del minuter på ett 25 min program, men? Det kan det ju inte vara. Då har de fan bra dåliga manusskrivare. Sen kom jag fram till att det måste ju vara för att amerikanerna manipulerar varandra så hårt det går. ALLT manipuleras fan. De lägger på skratten för att man ska veta att man ska skratta, att man vet att det är roligt. Det måste vara den bästa förklaringen. Visst, det är en form av serie, en sitcom, men endå! Det måste ju ha funnits en anledning till varför det blev som det blev. Numera är det ju inte ljudet från publiken som används utan allt är pålagt. Och vet inte ens om man har publik längre? Skulle inte tro det..

Tänk på detta nästa gång ni kikar på vänner, jims värld, till döden skiljer åt oss eller dylikt!Ni kommer störa er! ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0