Cry me a river

Är det bara jag som kan vända på en femöring?

Jag kan vara världens lyckligaste och ha ett strålande humör för att sedan bara nå botten. Kan i ena sekunden prata med Älskl. och bara känna värme i hela kroppen och vara onåbar för allt ont i världen. Sen fem minuter senare blir det en lugn låt på datorn eller en bekant/hemsk scen på teven som står på i bakgrunden och jag sitter och storbölar. (Gråta till film är väl ändå det bästa?) Känner hur otillräcklig man är och ritar upp bilder på att möjliga sätt Han kan såra mig. Eller hur missnöjd man är över hur man gjort en del val i livet... Och sådan man vill åstakomma medan vissa andra är i livet... Eller mista en av sina käraste...?



..Sen om man börjar grunda i det hela kan man ju se det som att japp, jag är borta 3-4 nätter i veckan vilket absolut påverkar mitt humör. Kanske inte direkt eller till det sämre just då, men undermedvetet så sliter det ju såklart. Sen att huvudet är proppfullt med stress och panik innan julledigheten är ju en big time faktor också. Kaotiskt har det varit de senaste veckorna!

Men ändå.
Tjörn har fått mig att lyssna på Everybody hurts och jag är fast. (Detta trots att tills för ngn vecka sedan var det den enda lugna låten som fick mig att le mitt bredaste leende och den låten man ständigt hånat honom med...) Men nu kan den gå på repeat och jag mår bara sämre och sämre för varje sjungande minut. ...Och ändå kan man inte sluta lyssna... Plåga sig själv? Lite av det jag är bäst på ;D

Men kan man säga att man mår bra av att få gråta niagarafall ibland?
Att man kan komma på sig själv att, Attan, nu har jag inte gråtit på några veckor är det dags?

Nä, att gråta tror jag är bra för alla. Att på något sätt få lätta på trycket som sliter sönder oss inombords och självklart kan man bedöva allt med shopping, träning, jobb och mat. Kan pricka in allihopa på mig själv. Men att sitta och storböla en stund är ändå rätt oslagbart... Det känns på något sätt så skönt efteråt? Att man "lättat på trycket" så att säga ;)



Bild från google

Kommentarer
Postat av: steffi

Jag är exakt likadan!! Jag tror jag gråter flera gånger i veckan! så fort det är något som helst känsligt på film, musik osv så gråter jag.. Jag är sån känslig människa när det kommer till känslor att jag blir tokig ibland!! haha..



Jag tror att vi tjejer är experter på att plåga oss själva.. Jim säger ofta "ja men varför lyssnar du på den där låten då om det får dig att tänka på det du saknar??!" haha.. Jaa, jag vet inte.. :P

Men det är mysigt att få gråta ut ibland och glida iväg in på memory lane!



Skönt att Doris mår bättre!:) Ja, usch.. vill inte ens tänka på det.. Det är så svårt att inte vara i närheten när något händer..



Bea ska till vet i eftermiddag, så vi hoppas på att värdena är högre. iaf att dom inte sjunker fortfarande... För då vet vi inte vad som händer! Men vi håller tummar och tår!



2010-12-09 @ 12:59:22
URL: http://lillafiffilina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0