Mästerkocken

Då satt man här igen då. Ännu en dag att kasta i soptunnan.. Vi ska visserligen ut och ha lite fotosession med M3 caben idag, men det blir nog inte många timmar. Får väl förmodligen inte göra så mkt mer än att köra runt fotobilen så Richard kan plåta. Det var roligt ibörjan när man tyckte att det var kul att bara få vara med, men efter lite prat med pojkvännen igår så slog det mig faktiskt, vad får jag egentligen göra här? Vad lär jag mig för nytt? Visst vi gör roliga saker, det är kul att provköra alla nya bilar som kommer till vårat vackra land, men får man ut någon lärdom av det? Nää. Inget som man direkt kan visa upp i CVn, "Nä du vet jag har ju då kört Porsche GT2, nya jagga cab, o den och den heta bilen.." Mmm hjälper mig nog inte så mkt när man ska söka jobb.

Får se vad det blir för praktik till hösten... Det som är jobbigt är att jag trivs som fan här på redaktionen med alla människor och så. Jätte trevliga. Men arbete? Hallå? Jag är praktikant, låt mig slita, koka kaffe, skriva ändlösa adresser på kuvert till premunanter, fan vet jag. Någon slitgöra måste det ju finnas. Förmodligen inte alls kul, men att sitta och surfa hela dagarna, nää det är faktiskt inte roligt. Kul första dagen kanske.. Men den 23dje? Suck.

Mmm.. Richard har inte kommit in än, så här sitter jag och rullar tummarna, får säkert göra det ett tag till innan vi kommer iväg.

Fan vad jag klagar känner jag :)

Åh, skulle laga middag igår.. Tänkte ge mig på pasta (fullkorn såklart) med sås med kräftstjärtar.. Mmm.. Oki, koka upp creme fraiche med lite dill o tomat.. Joda det är ju inte så svårt. Vet att man inte ska koka stjärtarna då de blir sega.. Hum.. Bara kessela hemma, jaja det måste ju fungera på samma sätt tycker jag. In my ass att det gjorde. Eller, det gär det säkert, men när klockan är åtta, och man inte ätit sen de där 8 pastaskruvarna till lunch är man inge rolig i köket.. Satte den på plattan bad Danne hålla koll på den och gick ut o rökte. Sa att det inte fick koka, gjorde det säkert inte, min pojke är så duktig, även om han inte är en mästerkock (haha) så vet han ju iaf hur han ska göra när man säger till honom :) *puss* När jag kom tillbaka iaf var ju såsen helt förstörd.. Det som skulle blir en krämig vit halvtjock sås, blev en genomskinlig vattnig klumpig*?!* sås.. Suck. Jaha, i soptunnan och fräsa på lite köttbullar. Jäkla skit. Förstår inte vad som hänt. En annan har ju lagat mat sen man lärde sig att gå typ.. Men nu på senaste vet jag inte vad som har hänt. Visst, det mesta blir jätte bra, men småsaker, sånt man egentligen varit duktigt på at laga innan går bara käpprätt åt helvete. Jag skyller på Dannes lilla kök;) Vill ha ett stort kök, bra arbetsyta, inte en liten diskbänk man kan ställa en tallrik på och sen är det kört.. Men men.. inte så mkt man kan göra åt...

Vi väntar dock med stor förväntning på ett lägenhetssvar.. Har sökt en nybyggd (eller den är klar i november) lägenhet på värmdö.. Visst, det är dyr, men å andra sidan är det helt nytt, den är jäkligt bra planlöst, och jag vill ha, vill ha, vill ha! Vill flytta in med min gubbe till vårat eget. Även om vi bor mestadels i hans lägenhet är den ju så liten.. (etta på 31kvm) och det är ju liksom "hans". Vill ha ngt som jag verkligen kan säga "Här bor jag". Tror man är jäkligt sugen pga man flyttade hemifrån när man var sjutton och sen fint fick flytta hem för ett år sedan när man flytta ifrån exet.. Kändes ju bra. Eller inte... Så vi håller tummarna för fullt!


Woho, nu kom Micke och bad mig lämna A4an i Södertälje och hämta en annan bil där.. Undrar vad det är för ngt... Hoppas på något roligt:) Jag får göööra ngt =D

Nu ska det gasas iväg.. Hörs senare:)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0