Saknar min skogsgranne

Då var det söndag igen. Precis hemkommen från Djurö.. Fy fan vad skönt det är att vara där ute.. När man var yngre och bodde där på heltid, hatade man stället.. Men nu när man inte bott där på några år är det så himla skönt att komma ut. Direkt när man närmar sig känner man hur lugnet sprider sig i kroppen, alla problem är som bortblåsta och man känner sig så lätt! Underbart.

Men ngn grillning igår blev det ju inte. Inte direkt det bästa vädret =( Men vi åkte ner till familjen Ljungberg, och så laga vi ihop (Ja, på spisen) karre med kroketter/potatisklyftor, bea och grönsallad. Mumma. Så helt fel blev det ju inte;) Första man får av den vackra värdinnan Malin är en vanilla sky.. Mmm.. Smaka ljuvligt:) Det blev någon mer sådan.. En del öl.. Och sen var jag o Malin igång:) Gud vad vi har gjort sjuka grejer under uppväxten.. Finns en del, har ju faktiskt kännt varandra sen vi va typ 2 :) Tror Malin var min lilla olycksfågel när vi va små.. Hon tappa en skateboard(Nu pratar vi gammal skateboard i TRÄ, fem centimeter tjock och bajstung) på min tå.. Aj.. Klämt mina fingrar i dörren.. fått mig nersläng i taggbuskar från cykeln.. etc.. Haha. Sådant man skrattar hakan av sig nu:) Men nu har jag nog tagit på mig min olyckfågel själv tror jag.. Springer in i glashus och allt.. Haha.

Och våra fylle historier.. Ojoj.. De ska vi nog inte ta upp här, men inkluderar en helkväll ute på krogen för 60kr, laddare som agerar förlängdarm för att knacka på grannens fönster för att man inte vågar knacka på dörren(eftersom det inte är pinsammare?!) Börjar knäcka öl vid sex på morgonen, Vinflaskor som står ivägen för bildörrar;) Haha. Ja, kul hade vi igår det kan man inte säga ngt annat om!

Det svider att bo så långt ifrån henne nu.. Vi är uppvuxna grannar, när tonåren kom flytta jag till tyresö, umgicks inte alls då, men det är ju så i den ålder, man grupperar sig, söker åt olika håll, och så.. I tvåan på gymnasiet, tror jag det var? Möttes vi, och då visare det sig att hon flyttat ihop med en kille, vart tror ni? Jo, på Tyresö! Haha. Komiskt. Så då blev vi oskiljaktiga igen. Men allt har ju ett slut, och när de flytta isär, Malin fann sin prins från göteborg, flyttade de ut till stavsnäs på värmdö.. Jaha, och jag sitter typ i Vällingby nu.. Låååångt ifrån varandra igen, på tok för lång=( Men har ju som sagt huset kvar där ute, och jag försöker iaf vara duktig på att komma ut, blir nog lättare i sommar, då kommer man få slita mig från den soliga ön=)    

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0