Snuskgubbar

Fy fan vilken mardröm! Fortfarande helt jäkla skakis. Tack Christian för att du ringde och väckte mig.

Det var riktigt länge sedan jag drömde något sådan som inatt... Fick ju en drömfångare av Becky när jag var.. Hum.. 14 kanske? Det har iaf hängt ovanför sängen sen dess och inga mardrömmar har nått mig. Men just nu ligger den nedpackad i lillstugan och hänger inte här hemma hos Danne..

Så sjukt många mardrömmar i en!

Först höll vårat hus på att brinna ner.. Det var skogsbrand och omöjligt att ta oss från huset. Så la oss under dyngblöta filtar och kläder.. Jag fick minst tyg och klarade inte av att täcka alla delar.. Huset klara sig dock men släppte vid grunden så det kanade ner för värsta svarta backen.. Slog i träd, rulla runt, kanade ner för stup, killa duktigt i magen!

Sen var vi(?) jagade av massa folk.. Gömde oss i skogen, kunde inte lita på någon och alla var ute efter att mörda oss..

Träningen kom in också. Haha. Fast det var ingen mardröm.. Jag fick hålla strechen (blev hyllad som få:) ) och Danne hade jag tydligen lurat dit.. Haha. Var en kvinna där på typ 45 som var medlem i potatoes också..? Så ingen hojtjej.. Aldrig sett henne förut heller.

Sen fick jag på något vänster reda på att Danne skulle mördas 16.00. Det var bara 20 minuter dit! Panikslaget for jag runt i staden (någon stad utanför detta land) Fick tag på något nummer, ringde, han lät lite skum men fick reda på vart han bodde, port, trapp och vilken lägenhet. Tar mig upp medan han prata med mig och ser en dörrr på glänt.. Kikar in, tomt.. Vänder mig om, där står det en as äcklig gubbe, flinar och går emot mig.. Då kommer en till äcklig gubbe ut ur lägenheten.. De lyser snusk om dem och de försöker greppa tag i mig och släpa in mig i lägeneheten.. Då var det bara att tokvända och kuta för livet nedför trappen (han bode ju längst upp i lägenhet 40?) Ner ut på gatan och förvirra bort dem..

Tiden mot Dannes öde ticka vidare..

Jag jagade Becky på telefonen.. Hon var as dryg och sket fullständigt i det hela. Hon satt ju på tåget. Jaha? Skulle sedan hem till henne till lägenhet 40? Men hade ju ingen nyckel så det sket sig.. Sen fick jag massa snusk mess av den där gubben som tydligen hette Lelle och hade en gipsad arm... Han saknade mig och det var ju riktigt läckert med gipsade armar... Han skulle det.. och han skulle det.. Blä!

Sen skulle jag då ut med bilen i tok snö ovädret som bara dök upp från den soliga varma sommardagen.. Klockan slog 15.48 och jag kom på att jag var sen till träningen, skulle ju åka tolv! (Det var då Christian ringde)


Så jäkla stört hur mycket en dröm kan innehålla, helt olika temat/saker och i drömmen känns övergångarna så naturliga men när man som här skriver det låter det ju helt cp.. 

Kommentarer
Postat av: jh

jag känner en snuskgubbe som heter lelle,jag tror det var han i din dröm.

....ska du ha hans nummer?;)

2008-11-25 @ 21:38:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0