Den riktiga halvan

Tänk hur fort ett år går. 52 veckor. 365 dagar.

Det är nu ett år sedan jag höll dig i min famn och pussa dig på huvudet. Ett helt år sedan jag somnade till ditt kurrande i mitt öra. Ett år sedan jag hörde dina tassar trippa fram till sängen om natten..

I 21 år var du mitt frimärke som följde mig som min egen skugga.. Du sov på min kind och du torkade mina tårar när jag grät.. Du var min bästa vän under mina svåra tonårsår. Du var den enda som visste mina mörkaste hemligheter och som alltid stod ståndaktigt vid min sida när andra vek av.. Ja, det kan låta patetiskt, men så var det. Kommer aldrig finnas någon med lika stor plats i mitt hjärta.


Jag kan fortfarande om kvällarna inbilla mig att jag hör ditt tassande och väntar hoppfullt på att du ska hoppa upp på huvudkudden.. Men det händer aldrig, det kommer aldrig att hända igen.. Fan. Det är svårt att ge upp 21 års vana..

Bilden av ditt söta huvud somnandes på min arm kommer för all evighet sitta inpräntat på min hornhinna.. Jag vet att jag gjorde rätt men fan vad ont det gjorde. Fan vad ont det gör. Och hur jag efteråt sitter nere vid vattnet och undrar hur jag ska klara av morgondagen.. Att se mamma helt förstörd hjälpte inte heller..

Du var mer än bara en katt. Du var min andra halva och mammas andra barn. Det var vi tre och landet. Haha. Du var med överallt om det nu var Tyresö, Ö-land, eller i något av mina senare boenden. Liggandes i knän när man for fram i bilen på nya vägar..


Man kommer på sig själv skrattande när man tänker tillbaka hur du alltid skulle sitta på toaletten medan man tvätta bort sminket och sedan skulle man upp i handfatet och leka med tops.. Haha. Eller hur du kunde sätta de största hundarna på plats samtidgt som du kunde tvätta Astas ansikte rent.. Eller när du lyckades fånga gräshoppor och måste lyfta på tassarna för att kika på dem och så hoppar de iväg! Och sen samma procedur om och om igen.. Min sötaste goaste kisse


Kommentarer
Postat av: Steffi

Snuttifisan.. :(

Bästa katten i världen!!

2009-04-16 @ 11:41:37
URL: http://lillafiffilina.blogg.se/
Postat av: Mamma Taikon

Åh, blir helt tårögd, men det var fint skrivet =)



Kram

2009-04-16 @ 20:21:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0