Santa´s here

Ännu en gång har man lyckats ungdå att trycka på "min blogg" knappen uppe i webbläsarn.. Har inte haft någon ork eller lust alls om ärligheten ska fram.

Har haft tre underbara dagars ledighet nu och jag och Danne har verkligen bara varit. Segat på morgonen, Åkt runt och shoppat lite, Degat på soffan och kikat massa film, Ätit bara mums.. Och absolut inge stress! Helt underbart. Inge stress, inga måsten, inga tider att passa.. Fy fan vad det var behövligt. Att klockan sedan ringde 05 imorse för att tvinga mig och gå upp till arbete var inte lika kul.. Fortfarande som ett lik och fryser som aldrig förr =/

Julafton var för övrigt helt underbar. Mest för ledigheten tror jag faktiskt. Skulle ju egentligen ha arbetat mellan 06-13 (ingen big deal egentligen, förutom det lilla att hela släkten åkte ut till landet, en ö, och båten gick 10 på morgonen) Så min dag 23 var ingen höjdare. Var så himla knäckt. Spruta tårar påväg till jobbet, innan jobbet, i lunchrum, i butik, det var liksom inte hejdbart! (kan ha något med att det var dags för den veckan också... =P ) Hade givit upp allt hopp när jag hamnade i lunchrummet med några kollegor. De pratade jul och jag var jävligt bitter och svor=P Och som en tidig julklapp och mirakel står Tobbe på sig och övertalar the boss att han kan ta min plats! (jag hade tjatat i veeeckor på att få någon annan att jobba, men enligt högre makter tycktes det inte finnas några värdiga) Måste inflika att Tobbe ville jobba den dagen och skulle egentligen ha gjort då han går på mitt schema men hade "fått ledigt"...

Skoja inte att detta gjorde min dag!! Hoppade på Tobbe, plöjde sista pallarna som inget alls, log mitt bredaste leende till jag la huvudet på kudden, och det bara sprudla i hela kroppen! Jag fick följa med till landet! Jag slapp sitta ensam i väntan på att Danniboy skulle komma hem från sitt förmiddagsfirande! Jag får en riktigt julafton! JA! :)

Julen har alltid varit viktigt för mig och har stor betydelse, men i år. Vet inte vad som hände. Blev som besatt typ! Det blev heligaste heligaste av allting. Vet inte riktigt hur jag ska förklara... Men blev en viktig dag helt enkelt! =P ...Och den levde upp till förväntningarna ;)

Alla haft en bra jul btw...?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0