Jävla lurendrejeri!

Denna vecka blir bara bättre och bättre. Längtar verkligen till fredag och stora otursdagen! SUCK!

Stora räkningsdagen var idag och lådan var full av farliga kuvert. Fick min telefonräkning och öppnade snabbt och nyfiket den eftersom jag bytt abonnemang nylligen, och förra månaden var fakturan liten så var jag så nyfiken att se om det höll i sig. (Inte helt med på snackis bytet...) Vad får man se? Jo en högre räkning än vanligt. Högre än INNAN jag bytte abonnemang och blev försäkrad när det byttes att den skulle minska drastiskt. Jo tjena. Mycket frågor kring fakturan då jag inte hajade något utav den. Mitt gamla abonemang fanns med, det nya, konstiga avgifter. Mm, var tvungen att ringa kundtjänst.

Köpte min nya telefon och förlängde mitt abonnemang ANNANDAG JUL, men abonemanget kom på 27 januari, okej kan jag leva med. Hamela hamela om alla andra avgifter med den jag fastna för var en Förhöjd månadsavgift på 100kr som såg lite mysitisk ut. Mm, mindre kul att få reda på svaret. 3 har alltid sålt telefoner med telefonsumman i abbonemanget, men tele2, telia, ja alla andra har ALDRIG haft så, därför priser står med abonnemang och utan abonnemang.. Mm, mitt abonnemang var slut och jag behövde ny telefon, ny telefon för 1 kr och låst i 24 månader till. Visst, fine för mig. Har haft tele2 sen min första telefon och jag är nöjd. MEN denna fina hundring som ska betalas varaje månad är tydligen en avbetalning på telefonen (alltså 2400, fast telefonpriset var 1999) Kul. ÄNNU roligare är att detta var inget min säljare informera mig om. Det enda var att hundra kronor tillkommer på första fakturan. Kan jag ju leva med. Så jävla arg! Vet inte riktigt vem jag ska skälla på heller, hittade kontraktet och där står det faktiskt 100 kr i månaden. Måste börja lusläsa alla jävla papper man skriver på. Åh! Blir så trött! Då hade jag ju lika gärna kunna pynta telefonen kontant. Hade ju tamefan blivit en femhundring billigare också! Suck. Det var ju just detta man vill frånkomma, och just detta som tele2 promotat! Att låsa dig till dem, och "få" en telefon..



Nä nu måste jag unna mig en tröst-chokladbit..

Kommentarer
Postat av: emma

haha, stod det anne? Ja, min mamma var här och skrev lite, så det blev nog lite fel :P



Jaha, nä jag bor i täby, norrort. Men i sumpan, där finns mycket roligt att göra ;)

2009-03-11 @ 17:10:04
URL: http://litenemma.blogg.se/
Postat av: emma

haha, då kanske jag inte ska säga allt för mycket, du kanske liksom till och med vet vem bortamatchen var, hahaha :P



Okej, men du brukar inte gå ut där eller?

2009-03-11 @ 20:01:31
URL: http://litenemma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0