Variera dig!

Är ju som sagt en sucker på bakning så självklart fick jag mig en dos idag med!

Sugit länge på ett recept och i dag tog jag mig i kragen när jag handlade.

Jordgubbs-cheesecake balls vart det! Mums

Gjorde ju ett liknande recept i vintras med pepparkakor, men bytte ut dem idag mot singoallas nya jordgubb-cheesecake kakor. Och rackarns gott blev det! Egentligen kan man ta vilka kakor som helst, tycke efter smak så att säga :)

Receptet följer:
1 pkt singoalla jordgubb-cheesecake
100g Philadelphia
200g block choklad.

Smula kakorna i en matberedare och blanda de sedan med philadelphian. Rulla små bollar i önskad strl, jag gjorde mina stora som 1-kronor i diameter ca.

Låt stela i kylen i minst 30 min medan du smälter chokladen i ett vattenbad.
Doppa sedan bollarna i chokladen och låt torka på bakplåtspapper.

Super enkelt!


Kommentarer
Postat av: Mimmi

Mums! Spar lite till mig!

2012-05-04 @ 20:36:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0